Myanmar voordat de massa toerisme op gang komt!

Aankomst Myanmar

Bij het inchecken waren we gelukkig wakker met 1 uur slaap achter de rug. Onze grondstuart van Lufthansa checkte de bagage van Almar gemakshalve in op de terugvlucht vanuit Myanmar, verkeerde vluchtcode dus. Gelukkig zagen we dit op tijd waardoor de koffer nog net op tijd uit de afgrond getrokken kon worden. Er moet denk ik maar eens een hartig woordje gesproken worden met deze uitzendkrachten. Insiders weten wat en wie wij bedoelen.

Na bijna een dag reizen aangekomen op onze eindbestemming. Volgens ons met een uur vertraging, volgens iedereen anders zonder enige vertraging. Wij waren van mening dat onze vlucht vanuit Kuala Lumpur om 9.05 uur zou vertrekken. 2 maal nagevraagd en we werden netjes naar Gate G6 gestuurd. Helaas stond deze vlucht niet op de borden. Dus om 8.45 kregen wij het toch wel redelijk warm. Begrijpelijk, je staat in Maleisië. Blijkt onze vlucht om 10.05 te gaan en op onze ticket stond de opening van de Gate aangegeven. Hier waren wij het niet mee eens maar je doet er weinig aan.

Na aankomst in ons hotel in Yangon, overigens niet meer de hoofdstad sinds 5 jaar ofzo, zijn we naar de Shwedagon pagoda gegaan. Vreemde mensen die Birmezen. Je moet je schoenen uittrekken om vervolgens op bloedhete tegels te gaan lopen in de zon. Een indrukwekkende pagoda met erg veel goud. Het is een bedevaartoord en 1 maal in je leven moet je er geweest zijn. Was wel een eind lopen, zeker na ruim 24 uur niet geslapen te hebben. Iets op verkeken.

Nu eerst een Myanmarees biertje en even slapen. Kijken wat de keuken straks te bieden heeft.