Myanmar voordat de massa toerisme op gang komt!

Mandalay

Vandaag daalden we af naar het zuiden van Mandalay. We begonnen met een......Monastier. Veel Boeddha's daar binnen en aan de buitenzijde 2 Matroesjka's. Zo is toch iedere Pagoda of Monastier weer anders.

Om 10 uur was er in een andere Monastier het schouwspel van Boeddhisten die gingen eten. Beetje dierentuin idee. Veel toeristen die keken hoe de Boeddhisten eten kregen. Grote pannen met rijst, kinderen die koekjes gaven en anderen die de toetjes uitdeelden. Vervolgens werd er in een grote hal door de Boeddhisten gegeten. Schaamteloos namen de drommen toeristen foto's van hoe ze hun eten haalden en opaten. Wij deden daar ook aan mee.

Helaas regende het verschrikkelijk de hele ochtend waardoor wij doorweekt rond toerde met onze gids, dezelfde als gisteren, genaamd Cho Cho. De volgende stop was de U-bein bridge. De langste teak houten brug ter wereld. Aangezien het bijna droog was hebben we deze 1,3 kilometer maar overgestoken en weer terug. En vervolgens begon het weer te gieten. Mandalay wordt er alleen maar smeriger van. Alles wordt gebruikt als vuilnisbak. Het is hier echt smerig.

Stop 4 was Inwa. Een plaats welke gelijk is aan Bagan. Aangezien het regende hebben wij dit overgeslagen. Onze Belgische vriendinnen gingen wel met de boot en paard en wagen door het dorp, voor een uur. 2,5 half uur later waren ze terug. Wij hadden ondertussen in de woonkamer van een gezin zitten eten en koffie drinken. Was wel erg gezellig.

Tot slot een bezoek aan Saigan. Ook een oude hoofdstap met veel Pagoda's en een redelijk nieuw Monastier op een berg. Aangezien het weer was gaan regenen was het uitzicht erg beperkt. Afscheid genomen van Cho Cho en onze Belgische vriendinnen op naar onze 1 na laatste bestemming Bagan!

Ook in Mandalay is internet erg traag en onbetrouwbaar. Foto's komen maar mondjesmaat aan. Het zal even duren voordat we alles geplaatst hebben.

Gwendolyn

Ook zonder de foto's is het leuk om jullie belevenissen te volgen. Je baas maakte zich overigens al zorgen om je in verband met de aardbeving. Ik heb hem inmiddels gerustgesteld! Veel plezier nog, op naar de volgende Pagode!